Thursday, February 16, 2012

Kajang

(Kajang)

Hgpa tau pasal Kajang? kalau hgpa duduk kajang tapi x tau apa dia yg best pasai kajang nih baik hgpa pindah pi tempat lain.


apa special sgt pasai kajang nih?..mai habaq tengok.


1. Sate Kajang Hj. Samuri




Pertama sekali, kalau hgpa singgah kajang..hgpa kena pi tempat nih. ini sejarah kajang. Kajang memang popular sebab nih. X main la wali sate, sate pak abu ka...ini sate original.


aku tau, depa skang dah ada banyak cawangan..tapi sini depanye HQ. hgpa x percaya, hgpa try test makan tgk.


aku recommend time petang2 waktu sunset pi tmpt nih..mai lepak atas. makan sate sambil enjoy the view. baru hgpa tau heaven dunia mcm mana rasa dia.


2. Metro Kajang & Metropoint


Metro Kajang dgn Metro Point nih BERBEZA. Jadi content shopping mall nih lain-lain. Toksah pening. Mai abiang faiz cerita.


(Metro Kajang)


Metro Kajang nih ada banyak tempat butik baju. Kalau nak dekat hari raya, tempat mesti penuh dengan macam2 baju dgn diskaun. Sebahagian Metro Kajang nih, Parkson yang pegang. So, Parkson nih as u well know depa jual macam-macam brand companies seperti Blue Tom, Bodyglove, Puma, Pierre Cardin dan sebagainya.


Cuma nasihat aku hgpa toksah duk pi tmpt nih time weekend tmbah2 hari ahad. Pasai pa? pasai tempat nih penuh dgn mat-mat indon, bangla, nepal. Sorry to say, dah macam "Hari Ahad Saya Di Jakarta."




(MetroPoint Kajang)


MetroPoint Kajang. Hat nih memang penuh dengan restoran-restoran yg hgpa selalu pi makan luaq dgn family xpun dgn member2 hgpa. Depa ada :
  • Kenny Rogers
  • Starbucks
  • Sushi King
  • Oldtown White Coffee
  • Secret Recipe
  • Baskin' Robbin
  • Ayam Penyet (New)
  • Subway (New)
Depa pun ada musicbox, ampang superbowl dan macam2 lagi. Jadi, time weekend hgpa pi la tmpt nih. Jgn risau, tmpt hat nih xde mat2 indon bagai. 

3. Bihun Sup Sungai Ramal


Bagi sesiapa yang gila bihun sup mcm aku, hgpa kena pi tmpt macam nih. aku habaq mai rasa bihun sup nih x ubah mcm bihun sup org utagha. dah la murah, lpas tu sedap. kedarah sampai menjeruih keluaq ayaq mata habaq hg.

Tempat nih macam medan selera. So, banyak kedai2 makan yang lain. Tapi yg best bila malam ada shisha sekali. Ada juga screen tv besar. bila hari jumaat malam, aku lepak tempat nih sbb nak tgk raja lawak dgn member2. Ada function!

4. Al - Andalus Kajang


Hat ini tempat bagi orang yang gila shisha. tempat nih dekat dgn sg. chua, kajang. hgpa igt KL je ada andalus? kajang pun ada. as we all know, kalau shisha pak arab yang buat.. depa memang pakar. jadi shisha pun berkualiti. 

Tempat nih juga macam restoran arab. jadi, depa punya menu macam arab style. barbican pun ada sekali. Pa dia barbican nih?..hgpa google la tgk.

itu saja aku boleh explain dkat hgpa. ada banyak lagi tempat yg best dekat kajang. cuma yang tempat-tempat nih yang paling menarik bagi aku. 


Info : Kajang nih tempat family. Mostly, org2 Kajang kerja dkat KL. depa tinggal sini bukan apa.. sebab harga rumah pun berpatutan. Kalau depa pi sewa/beli rumah dkat KL, sat gi depa dapat makan pasiaq saja la. 

Aku pun dah hidup lama dalam Kajang. Sejak aku umur 3 bulan lagi aku dah tinggal di Kajang sampai sekarang.

Tu diaaaa!... Kajang ada macam-macam. Bukti di atas dah ada. Tempat hgpa ada?..kui3 



No comments:

Post a Comment