Wednesday, February 15, 2012

F.R.I.E.N.D.S



Siapa yang tak pernah tengok tv show ini? serious rugi siapa yang x pernah tengok. 

Ini TV show yang paling meletup known as a trend setter TV show. Yup, it's called F.R.I.E.N.D.S.

Karekter-karekter:

Jennifer Aniston - Rachel ( fashionist enthusiast, best friend dengan Monica)

 Courteney Cox - Monica Geller ( bossy, perfectionist, n kakak kepada Ross)

Lisa Kudrow - Phoebe Buffay (  rilek, cool, main muzik animal n nature lover) 

Matt Le Blanc - Joey Tribbiani ( kelakar, pandai buat reaksi muka, kawan baik dgn Chandler)

Matthew Perry - Chandler Bing ( sentiasa menggelupur x tentu pasal, kawan baik dgn Joey)

David Schwimmer - Ross Geller ( blur, geek, n sangat innocent)

Anugerah : 
Impak : 
  • The Rachel's - rambut Rachel sentiasa menjadi ikutan anak-anak gadis semasa itu. lawa kot.
  • How you doin' - sebutan Joey menjadi famous dalam slang orang Barat.
  • The Central Perk coffee house - tempat dorang selalu hangout. dekorasi tempat itu menjadi ikutan coffee house yang lain.

TV show ini mula ditayangkan dekat NBC dari September 22, 1994 sampai May 6, 2004. Itu macam dari umur aku 3 tahun sampai form 1. Dari season 1 - 10. lama juga tv show ini.

Aku baru layan season 3. itu pun dvd. maklum lah nak download tapi brukband lembab. 
sekali layan memang layan habis beb. satu hari aku x keluar rumah. sebab tv show ini memang the best of the rest. 

HIMYM, that 70's show itu pun aku tengok. senang cerita janji ada unsur2 humour dalam tv show tu memang aku layan. Kalau local aku layan raja lawak.


Siapa ada full series of F.R.I.E.N.D.S? bak datang. aku nak tengok sekali..haha.

No comments:

Post a Comment